Ārpakalpojumu izmantošanas priekšrocības vai kāpēc uzņēmējam pirkt pakalpojumu no malas?
Pasaulē jau sen ir pierādīts un uzņēmēji ir sapratuši, ka pakalpojumu pirkšana no malas ir ne tikai efektīvāka, bet arī finansiāli izdevīgāka. Pirmkārt, sākot ar to, ka labs speciālists maksā dārgi, jāmaksā ir ne tikai alga, bet, protams, arī nodokļi un tad vēl visas pārējās izmaksas, sākot ar veselības apdrošināšanu un beidzot ar darba vietas aprīkojumu. Saskaitiet kopā viena speciālista izmaksas un sapratīsiet un varbūt pat būsiet pārsteigts, cik daudz naudas jūs varētu novirzīt mārketinga budžetam.
Nav noslēpums, ka lielākā mūsu gadsimta cilvēku problēma ir laiks. Informācijas apjoms ir milzīgs un attīstība notiek ļoti strauji. Uzņēmējam jārada ne tikai pieprasīts produkts vai pakalpojums, bet jāmāk pārdot tirgū, kur dominē vairākas paaudzes, katra ar savu uztveri un paradumiem. Tas nozīmē, ka komunikācija dažkārt var būt diametrāli pretēja. Un ne vienam vien uzņēmējam bieži vien trūkst pieredzes un zināšanas par mārketingu.
Kā vienam cilvēkam tikt galā ar šo milzīgo informācijas plūsmu, izmaiņām un jauninājumiem? It īpaši tas attiecas uz vidējiem uzņēmumiem, kur kā likums vai nu nav mārketinga speciālista vispār, vai arī, ja ir, tad tas ir viens cilvēks, kas atbild par visa uzņēmuma mārketingu un ne reti arī par vairāku valstu struktūrvienībām. Un arī tad, ja mārketinga vadītājs, saprot, ka trūkst laika, kapacitātes vai zināšanas, piem. par digitālo mārketingu, vai citām funkcijām, ir iespēja piesaistīt ārpakalpojuma uzņēmumu no malas, lai atdotu daļu no mārketinga funkcijām ārpakalpojumā.
Mārketinga ārpakalpojumi maziem, vidējiem un lieliem uzņēmumiem
Vai tas būtu maza, vidēja, vai liela uzņēmuma vadītājs, es uzskatu, ka tam primāri ir jādomā par savu produktu vai pakalpojumu, klientu, jāanalizē un jāvēro, ko dara konkurenti un jāseko līdzi tirgus tendencēm savā nozarē.
Gadus desmit atpakaļ parādījās tendence samazināt uzņēmuma izmaksas un štata vietas, atdodot ārpakalpojuma sniedzējiem grāmatvedību, nedaudz vēlāk – arī IT. Pašlaik aktīvi novērojama tendence, ka arī mārketings bieži vien tiek izmantots kā ārpakalpojums, ļaujot uzņēmuma darbiniekiem koncentrēties uz savu pamatdarbību. Tā rezultātā uzņēmuma mērķi tiek sasniegti ātrāk, efektīvāk un profesionālāk.
Un kopsavilkumā gribētos mums visiem novēlēt apzināties, ka investīcijas mārketingā nav tikai izmaksas, bet gan ieguldījums uzņēmuma, produkta vai pakalpojuma atpazīstamībā, pārdošanā un peļņas gūšanā gan īstermiņā, gan ilgtermiņā.
Ja jau ilgāku laiku jūs moka pārdomas, ka jūsu mārketings nav efektīvs, nav kvalitatīvs, netiek veikts laikā vai arī uzņēmumam ir grūtības atrast pietiekoši profesionālu mārketinga vadītāju, ir vērts apsvērt ārpakalpojumu izmantošanu.
Uzticiet mārketingu profesionāļiem un atbrīvojiet savu laiku… sev, savai ģimenei… un saviem klientiem.